7 narzędzi, które uatrakcyjnią zajęcia online.
Nauczyciel to osoba, która nie tylko uczy innych, ale cały czas musi sama się dokształcać. W czasach koronawirusa, większość z nas musiała samodzielnie nauczyć się obsługi programów do prowadzenia lekcji online. Co więcej, robimy wszystko, aby lekcje były interesujące i nie traciły na jakości. Przyznam się, że nie jest to łatwe zadanie.
Tu pojawia się pytanie – jak uatrakcyjnić zajęcia online? Kahoot, Quizlet, Quizizz – to już było…
Chciałabym Wam przestawić moje narzędzia z jakich korzystam.
- Quizalize http://www.quizalize.com
Platforma, gdzie znajdziecie gotowe quizy, jak również możecie stworzyć własne. Uczniowie logują się podobnie jak w Kahoot. Różnica jest taka, że quiz możecie zadać jako pracę domową. Dodatkowo, po zrobionym teście, uczeń dostaje feedback. Macie możliwość ustawić co się wydarzy jak uczeń dostanie mniej niż 50%, 50%-80% i więcej niż 80%.
A co może się wydarzyć? Uczeń rozwiązuje ponownie quiz, dostaje link do innego quizu, automatycznie dostanie dostęp do pliku pdf czy filmiku na youtube. Wszystko, aby się doszkolić Od Was zależy, jak to wykorzystacie. Oczywiście możecie, grać w czasie rzeczywistym – wystarczy udostępnić swój ekran. Jest opcja wyboru gry – leaderboard lub team vs. team.
Nauczyciel ma też wgląd w wyniki – są statystyki, kto potrzebuje pomocy i w czym, czy robi progres i jak wypada na tle grupy. Jest opcja wprowadzenia swoich klas i ułożenia quizów tylko dla poszczególnej grupy. Jeśli wcześniej robiliście testy w quizlet, jest możliwość zaimportować testów bezpośrednio do Quizalize. Polecam wypróbować.
- Flippity https://flippity.net
Wspaniała strona, która daje mnóstwo możliwości. Możecie tworzyć swoje flashe, gry i inne umilacze zajęć np. „random name picker”, chociaż ja bym to zamieniła na pytania do „small talk”. Co potrzebujecie? Konto mailowe na gmal.com. Wystarczy pobrać kopie gry, na swój dysk google, podmienić słowa/zdania, udostępnić plik i już. Jak by co, jest instrukcja do każdej aktywności.
- Popplet http://popplet.com
Platforma, która pozwala tworzyć mapę myśli i projekty grupowe. Sprawdzi się również do wytłumaczenia gramatyki online. Możecie np. wstawić zdjęcia, filmy z vimeo, wypisać, kiedy i po co używamy jakiegoś czasu. Oczywiście to tylko moja propozycja. Ja jeszcze wykorzystałam popplet do burzy mózgów podczas szukania argumentów za i przeciw przed wprowadzeniem do pisania rozprawki. Tak wyglądają przykłady użycia platformy
- The English Alley http://www.theenglishalley.com
Strona, gdzie chodzicie po mieście i innych zakamarkach, aby zwiedzić i poznać słownictwo z danej kategorii. Nawet nie wiem, ile jest sekcji, można zwiedzić absolutnie wszystko od mieszkania po wnętrze samochodu.
- Nearpod https://nearpod.com
Platforma do zajęć online i nie tylko. To narzędzie, które pozwoli przygotować pełną lekcj. Jest możliwość, tworzenia przypinek do tablicy z różnymi myślami, dzielenie się prezentacjami, w których możemy stworzyć od razu ankiety – pytania otwarte, zamknięte, prawda-fałsz, gry i pliki wideo. Jest możliwość udostępniania białej tablicy, gdzie najpierw możemy wkleić jakieś zdjęcie i jeszcze po tym pisać. Uczniowie wpisują, krótki kod i są już w naszej klasie.
Tutaj jest wszystko wytłumaczone jak przygotować taką lekcje
- Quiver http://www.quivervision.com/
Aplikacja, która zaskoczy Waszych uczniów. Sprawia, że pokolorowane prze nich rysunki ożywają, wystarczy pobrać aplikacje quiver na telefon. Zaznaczam, żeby nie wybierać opcji dla edukacji, bo jest płatna. Lepiej skorzystać z podstawowej wersji czy z wersji „fashion” jeśli aktualnie wprowadzacie słownictwo – ubrania.
Jak to działa? Nauczyciel wybiera obrazek do pokolorowania, wysyła go uczniom. Dzieci w ramach pracy domowej drukują i kolorują go, po czym używają aplikacji. Program sprawia, że rysunek zamienia się w hologram. Ja ze swoimi dziećmi robiłam ubrania – pokolorowana modelka zamieniła się w model 3D i przechadzała się po wybiegu. Fajny sposób, żeby zachęcić dzieci do opisywania w co postać jest ubrana.
Oczywiście na stronie znajdziecie też inne rysunki np. środki transportu, zwierząta.
- Gimkit ps://www.gimkit.com
Aplikacja podobna do kahoot, ale ma jedną przewagę – uczniowie mają cel gry. A mianowicie grają o pieniądze. Jest opcja, aby uzbierać, pewną określoną sumę w konkretnym czasie lub uzbierać więcej pieniędzy niż przeciwnicy. Oczywiście jest kwota startowa, nauczyciel ustawia, ile kosztuje podpowiedź i błędna odpowiedź. Świetna sprawa.
Oczywiście lista platform i aplikacji jest dużo dłuższa, ale te, które wymieniłam powyżej najbardziej mi przypadły do gustu.
Jeśli tez korzystasz z ciekawych rozwiązań, albo chcesz, żebym przygotowała kolejne zestawienie – napisz w komentarzu.
Rewelacyjne zestawienie! Dziękuję, na pewno skorzystam! Kolejne zestawienie to bardzo dobry pomysł!
Dzięki! Nie znałam tych stron, z wielką radością je wypróbuję! Pozdrawiam!
Dziękuję!
Bardzo dziękuję. Na pewno się przyda.
Dziękuję 🙂 Super, niektórych nie znałam 🙂 Poproszę o więcej 🙂
Znałam tylko English Alley. Dziękuję bardzo 🙂
Popplet to bardzo przydatna usługa, koledzy doradzali mi w pracy