wpis
29 listopada 2019by katarzyna_paciorek_
Dlaczego ubrania? Bo trzeba odpowiednio dobrać strój do tego co jest na dworze 🙂
Jak można zaważyć, zawsze na początku przygotowuje mój niezbędnik czyli – karty z obrazkami i słówkami. Bez tego nawet nie idę na lekcje 🙂 właściwie to, zbieram się do kolejnego wpisu – jak korzystać z kart na zajęciach, ale muszę jeszcze do tego wpisu dojrzeć 🙂
Ok, wracając do tematu. Przygotowałam 17 kart ze słownictwem i obrazkami, próbkę możecie zobaczyć poniżej.
Dzieci od razu zrozumieją pytanie. Niezależnie od tego jak duże są Wasze klasy, dajcie szanse kilku osobom powiedzieć, co mają na sobie. Ja od samego początku zwracam na poprawną formę – I’m wearing a t-shirt, nie – I’m wearing t-shirt. Jak uczyć to od razu poprawnie, a nie liczyć, że jakoś to będzie. Zgadzacie się???
Oprócz podstawowego zadania – opis w co ludzie są ubrani, proponuję aby dzieci dobrały się parami. Jedna osoba opisuje osobę z Instagrama, a druga nie widząc wcześniej zdjęcia, stara się zrobić jej portret. Później dla zabawy, można sprawdzić, czy obrazek chodź trochę przypomina oryginał.
Dzielimy tablicę na dwie części. Po jednej stronie – How much is – dla przykładu piszemy – hat, cap. Po drugiej – How much are – piszemy: socks, jeans, gloves. Naszym zadaniem jest, tak pokierować uczniami, aby sami odkryli zasadę. Dodatkowo, proponuję wprowadzić lub przypomnieć – this/these. Dla upewnienia się, można dać dzieciom materiały, które przygotowałam. Sami, albo w parach grupują ubrania do odpowiednich toreb/koszyków – najlepiej format A3. Ja swoje pomoce, laminuje. Do mocowania używam rzepów lub mas mocujących np. blue tack. Dzięki, temu wszystko się trzyma i jest wielokrotnego użytku.
Jak widzimy, że dzieci juz świetnie sobie radzą, to proponuje pójść krok dalej i zachęcić ich do odegrania scenek w sklepie. Przygotowałam plansze, które z pewnością pomogą przełamać strach, przed zakupami 🙂
Ich zadaniem jest dopisać ceny obok ubrań. Zadanie polega na tym, że w sali ukryte są QR kody np. pod ławką, krzesłem, za plakatem, pod tablicą korkową, gdziekolwiek chcecie. Komu pierwszemu uda się zdobyć wszystkie ceny ten dostaje nagrodę. Od Was zależy jaką.
Mam nadzieję, że zaproponowane aktywności jak i pomysły przypadną Wam do gustu:)
Dla wszystkich komentujących – karty z obrazkami i podpisami za free. Cały zestaw jest dostępny tutaj : https://www.nauczycielnamiare.pl/produkt/ubrania-clothes-sklep
Niesamowite materiały! mega ciekawa stronka 🙂
Fajne!
Bardzo mi się podobają te materiały.Mogę prosić?
Wspaniała strona! Bardzo oryginalne pomysły na lekcje!
cool
„Clothes” to jeden z moich ulubionych tematów 🙂
Ekstra materiały <3
Thanks for the ideas and materials.
Świetne, poproszę 🙂
Świetne podejście do wszystkich zadań 🙂
Cudowne materiały <3
super pomoce
Materiały są przepiękne! Dużo pracy Pani w to włożyła. Gratuluję pomysłu.
Jestem pod wrażeniem!!!
Świetne, poproszę
Super! Moi uczniowie uwielbiają kody 🙂
Fenomenalne materiały…
Zestaw jest bardzo atrakcyjny i mocno angażujący ucznia i o to chodzi????
Przewspaniałe materiały, aż chce się uczyć!
Super materiały, jak znalazł na lekcje online
Przecudne materiały, akurat przerabiamy temat weather i clothes 🙂
Super! 🙂
Świetne, ciekawe materiały :)))
Twoje materiały są naprawdę dobre. Dla mnie ważne, że są przejrzyste i estetyczne. Dziękuję, że się nimi dzielisz:)
Świetne! Na pewno wykorzystam!
cudowne
Genialne materiały.
cudowne! poproszę 😀
Świetne materiały!
Bardzo ciekawy sposób na ćwiczenie ubrań i dialogów w sklepie. Na pewno podobają się dzieciakom.
Super pomysły! Poproszę! 🙂
Piękne i ciekawe materiały!przydadzą się na moich zajęciach 🙂
Extra pomysł!
Świetne materiały !
genialne