Materiały do pobrania
1 września 2019by katarzyna_paciorek_
Rozdajemy jedna kartę z alfabetem na parę. Przy każdej literce jest aktywność do pokazania np. clap your hands. Prosimy ochotnika, aby przeliterowanie swojego imienia, według zadań do wykonania. Uczeń nie może używać głosu. Zadaniem klasy jest rozszyfrowanie imienia kolegi/koleżanki. Jest to fajne zadanie dla klasy, w której dzieci się jeszcze nie znają.
Prosimy dzieci, aby usiadły na podłodze w kole (można w parach) Mamy wydrukowaną plansze (jedną lub więcej) oraz 2 kostki do gry. Suma oczek wskazuje nr pytania. Każde dziecko losuje swoje pytanie. Jest to dobry pomysł, aby dzieci lepiej się poznały.
To jest alternatywa dla – find someone who. Przygotowujemy klasę – rozdzielamy ławki, tak aby każda była osobno, krzesełka po jednej i po drugiej stronie ławki. Każde dziecko otrzymuje plansze. Nauczyciel ustawia timer na 30 sekund, dzieci szukają osób, które spełniają kryteria np. Find someone who… has got a brother.Jeśli znajdzie taka osobę – wpisuje jej/jego imię w odpowiednie miejsce. Po 30 sekundach, dzieci zmieniają się miejscami i szukają dalej, aż uzupełnią całą planszę.
Siedzimy z uczniami w kole. Na środku znajdują się odwrócone karty – bitcoiny. Zasady gry są takie jak podczas gry – Hot Potato. Nauczyciel ustawia timer na 30 lub więcej sekund, osoba, która zaczyna trzyma np. piłkę, bierze jednego bitcoina i odpowiada co woli np. summer or winter po czym odkłada kartę na spód. Osoba, która trzyma piłkę w chwili dzwonienia timera – odpada z gry.
Do tej zabawy, potrzebujemy butelkę z piaskiem. Do butelki wrzucamy zwinięte w rulon karteczki ze słówkami. Mówimy uczniom, że wykopaliśmy butelkę z przed 155 lat. Z listu już nic nie zostało, ale mamy pojedyncze słowa. Zadaniem uczniów jest ułożenie zdań z podanych słów. Przygotowałam kilka wolnych kartek do wpisania własnych słów oraz etykietę na butelkę.
Przygotowałam szablon kostki do złożenia/sklejenia w domu. Na kostce znajduje się 6 pytań. Warto wykorzystać jedną kostkę na 3-4 osoby. Dzieci mają szansę bliżej się poznać, dowiedzieć się coś o sobie. Polecam przygotować własne kostki, dopasowane do poziomu klasy.
Polecam zabawy z piłką – szybki sposób na powtórkę materiału lub rozgrzewkę na początku zajęć. Część dzieci jeszcze żyje wakacjami, warto przynieść piłkę plażową, na której markerem są zapisane różne pytania np. What’s your favorite food? Rzucamy piłkę do ucznia, kciuk prawej dłoni, wskazuje pytanie na które musi odpowiedzieć. Uczeń nie musi odrzucić piłki do nas, może rzucić do kolegi/koleżanki.
Ja lubię piłkę, do której można wsadzić zgniecione kartki z pytaniami. Uczeń wyciąga jedno pytanie i odrzuca dalej. Link do piłki tutaj https://allegro.pl/oferta/bright-starts-oball-classic-kuleczka-pilka-8275790958
Zabawa przeznaczona jest dla starszych grup. Wszyscy siedzą albo stoją w kole. Nauczyciel wymysla pierwsze zdanie np. Never have I ever had a bad fall because I was walking and texting. Jeśli ktoś z grupy jednak kiedykolwiek przewrócił się podczas smsowania to odejmuje sobie jeden punkt. Kolejna osoba wymyśla swoje zdanie i reszta osób weryfikuje swoje odpowiedzi. Na strat każdy dostaje 10 punktów. Osoba z największą ilością punktów wygrywa. Możemy zrobić jedną lub więcej rundek – wszystko zależy od ilości osób w klasie.
Może to już znacie, ale ja lubię od tego zaczynać moje pierwsze zajęcia. Chodzi o to, aby wymyśleć 2 zdania fałszywe i jedno prawdziwe. Zadaniem klasy, jest odgadnięcie, które jest prawdziwe. Przed wejściem dzieci do klasy, zapisuje na tablicy 3 zdania np.
Później uczniowie mają chwile na przygotowanie swoich zdań i ich zaprezentowanie.
Dzieci zazwyczaj są zdziwione, jak nauczyciel przychodzi z papierem toaletowym na lekcje. Czemu nie? Pozwalamy naszym uczniom zerwać tyle płatków papieru, ile chcą. Najczęściej zrywają jak najwięcej, bo nie przypuszczają podstępu. Kiedy każdy zerwie swoją ilość, prosimy uczniów, aby powiedziali o sobie tyle zdań, ile kawałków papieru zerwali. Ich miny – bezcenne 🙂
Fantastyczne pomysły
Cudowne! Papier na zakończenie rozłożył mnie na łopatki…
Świetne. Dziękuję!
Świetne inspirujące z humorem ????
Wspaniałe, praktyczne, inteligentne
Dziekuje bardzo za pomysly! Sa cudowne 😉
Niesamowite pomysły, trafiłam na nie zupełnie przypadkiem i z chęcią zostanę tu na dłużej ????????
Jest mi bardzo miło 🙂 dziękuję!
świetne i bardzo kreatywne pomysły
Materiały są świetne! Naprawdę skarbnica pomysłów!! Dziękujemy za udostępnianie!
Bardzo ciekawe pomysły, jutro już zacznę przygotowania do lekcji.